woensdag 5 februari 2014

Fotoronde en stenen wegen


Vandaag bracht Emily foto's mee voor de fotoronde. Ze bracht er eentje mee van een verjaardagsfeest en één van hun honden. Het was een super lieve hond, met een geknipt staartje. Ze was wel nog een beetje droevig omdat hij erg ziek was en werd ingeslapen nog niet zo lang geleden. Er werd veel gepraat over huisdieren en feestjes. 

Nadien probeerden we een praatronde te houden. Maar door de werken aan de ramen en deuren konden we elkaar niet verstaan. We besloten om na de speeltijd door te gaan... De korte woensdag was nu wel extra kort. 


Er werd verder gewerkt met de materialen van gisteren. Maar er werd ook gewogen. De kleuters hebben altijd steentjes bij in hun zakken. Die laten we gewoonlijk buiten liggen. Maar we kunnen er ook eens iets mee doen. Namelijk wegen en meten! Ze hebben op de stenen een cijfer of letter geschreven. Deze dan ook op een blad genoteerd. Ze stempelden of het grote, middel of kleine stenen waren. En dan wogen ze ze op de weegschaal. Dat vonden we toch een beetje moeilijk... Dus besloten we dat we een simpelere manier moeten vinden om te wegen - to be continued!




Janneke bracht een bouw-spel mee.











We bouwden ook met bijzondere blokken. Er verschenen al heuse constructies.





Ook werd er hier en daar aan de vrije teksten gewerkt.











Snel een afsluitronde en tijd om naar huis te gaan.

!!! Morgen gaan we 'rollebolle' in het sportcentrum. Doe de kinderen a.u.b. gemakkelijke kleren aan en liefst geen schoenen met zwarte zolen. De kinderen moeten kunnen klimmen en klauteren zonder gehinderd te worden door hun kledij. We verzamelen en vertrekken op school, dadelijk na de bel. Denk er ook aan om autostoeltjes mee te geven. Een koekje en een flesje waren in de boekentas als tussendoortje. 's Middags eten we onze boterhammen weer op school. 


Op het prikbord hangen ook vragen, die misschien niet zo zichtbaar zijn nu met de werken =) :

- om te begeleiden tijdens het zwemmen aanstaande maandag 10 februari

- a.u.b. een doos papieren zakdoekjes mee te geven voor de klas

- Heeft er iemand misschien toevallig een (oude) nog werkende dictafoon die wij mogen gebruiken voor in de klas? Deze zou helpen om de vrije teksten meer spontaan tot stand te laten komen, dan kunnen de kinderen hun tekst opnemen en ik deze nadien toevoegen aan de tekening. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten