donderdag 12 januari 2012

gevoelensmap en dobbelstenen


Tijdens de praatronde liet Selim een grote dobbelsteen zien die hij had meegebracht. Hij wou er graag een spel mee spelen. Ineens werd er heel enthousiast gereageerd door sommige andere kleuters. Ze wilden ook graag zo een grote dobbelsteen. Het plan was dat we in de namiddag dobbelstenen zouden knutselen, voor diegenen die dat wilden.

Tijdens de voormiddag zijn we eerst naar de bibtruck geweest en we hebben weer allerlei leuke boekjes meegebracht. En ook leuke muziekcd's.
Na de speeltijd hebben we gevoelensmappen gemaakt. We hebben een blije map, een boze map, een verdrietige map en een bange map. Op elke map staat een gezichtje en het woord van het gevoel.
De kinderen hebben in tijdschriften en kranten allerlei gezichten uitgeknipt en die op een blad geplakt. Daarna hebben we ze gesorteerd in de juiste map. Als er iemand zich de volgende dagen/weken blij, bang, boos of verdrietig voelt, mag hij daarover een tekening maken en dan mag hij die in de juiste map steken. Of als je leuke prentjes gevonden hebt thuis, mag je die meebrengen en in de juiste map steken. De mappen blijven het volledige schooljaar in onze boekenkast staan. De bedoeling is dat ze gaan groeien met allerlei leuke dingen over dat gevoel en dat we er altijd terug in kunnen gaan kijken.
In de crea-hoek konden we ook nog tekeningen inkleuren en gevoelensmaskers maken.

















Namiddag hebben we dan dobbelstenen gemaakt met een groepje kleuters. Er werd gespeeld met de grote dobbelsteen van Selim. We hebben op de computer gespeeld. En we konden ook op een blaadje de juiste gevoelens bij de juiste prentjes zoeken.
Het was weer veel te snel tijd om naar huis te gaan. We hebben zelfs geen boekje kunnen lezen voor we naar huis gingen. Dat gaan we dan morgen zeker dubbel en dik goedmaken.








Vanaf dit weekend komt Flip de beer, de logeerbeer ook op bezoek bij ons thuis. Elk weekend komt hij logeren bij een andere kleuter. Hij heeft ook een boekje bij waar je dan kan inschrijven of tekenen wat jullie samen allemaal gedaan hebben.                                  

                                                             



Geen opmerkingen:

Een reactie posten