vrijdag 16 november 2012

een koningonderzoek en zwemmen

We hebben vandaag samen naar Karrewiet gekeken. En er was vanalles te vertellen. Van gek eten uit Korea tot het weer en van raketten in Israël tot een rapport voor de kok in een restaurant. Er was ook een stukje over de verjaardag van onze koning bij. De kleuters wisten niet hoe onze koning en onze koningin eruit zagen en wat hun naam was. En Amine wilde ook wel eens weten waar ze woonden.
Laura, Kyan en Noëmie hebben een 'koningonderzoek' gedaan. We zochten een foto van de koning en de koningin en van hun kasteel. Maar nu wisten we nog niet wat hun naam was. Dat gingen ze vragen in de derde graad. Gelukkig wisten ze het daar wel. Maar het zijn wel een beetje moeilijke namen hoor.
Een heel goed onderzoek Noëmie, Laura en Kyan!










We hebben ook een knipoefening gedaan vandaag. We gaan een vlaggenslinger maken voor als Sinterklaas komt maar alle vlagjes moesten nog geknipt worden. Voor de middag waren alle vlagjes geknipt. Als dat niet goed gewerkt is!




Namiddag zijn we gaan zwemmen. Bedankt aan al die ouders (met kleren en in zwemoutfit ;)) voor de hulp. Gisteren was ik nog even ongerust dat we te weinig helpers zouden hebben maar ik heb weer maar eens geleerd dat ik volledig op jullie kan vertrouwen :) Bedankt allemaal!

Maandag ben ik er niet. Ine komt me vervangen en is deze voormiddag al even in de klas geweest om met iedereen kennis te maken. Zo verloopt alles rustig maandagochtend.
Fijn weekend iedereen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten