dinsdag 23 april 2013

de letter K en het woordje IK

We hebben veel geleerd vandaag. Janneke had een wel heel leuk boek meegebracht. Het was super om voor te lezen want we moesten zelf ook van alles doen tijdens het verhaal.
In de titel van het boek hoorde we regelmatig dezelfde letter, nl. de letter K. We hadden samen met Anouk al eens woordjes gezocht die begonnen met de letter K. Vandaag gingen we de letter schrijven en versieren.
Voor de kleuters van de tweede K.K. was het een grote letter K, de derde kleuterklassertjes kregen een kleinere versie.
De kleuters van de derde kleuterklas hebben zelfs een woordje geleerd vandaag : IK
We hebben gezocht welke letters erin stonden en wat dat woordje eigenlijk betekende.
Daarna hebben we onszelf mogen tekenen op een blad. we moesten goed in de spiegel kijken dat het wel 'IK' was. Nadien hebben we een mooie kader rond 'IK' gemaakt en hebben we ook het woordje IK gestempeld. Dit gaan we binnenkort al eens laten zien in het eerste leerjaar.
De kleuters van de tweede kleuterklas hebben ondertussen een leuk werkje gemaakt met Anouk waar ze ook de vergrootglazen voor nodig hadden.

Voor de speeltijd hebben we ook nog een uurtje turnen gehad. Voor wie het nog niet moet weten, je kan ons ook volgen via de turnblog van Anouk. Daarin schrijft ze alles wat we die dag gedaan hebben.























Namiddag hebben de kleuters van de derde kleuterklas het woordje ik gezocht tussen andere woordjes en ook de letter K. Iedereen heeft het mee naar huis om te laten zien. Verder hebben we fijn in de hoekjes gespeeld of verder gewerkt met Anouk.


















De dag was weer voorbij voor we het doorhadden!
Morgen vieren we Lylas zijn verjaardagsfeestje. Hij was jarig tijdens de vakantie maar we moeten zijn feestje nog vieren :)
Tot morgen allemaal!

Ik heb nog maar 1 naam op de lijst staan om te gaan zwemmen. Kijken jullie even wie kan meekomen? 

2 opmerkingen:

  1. Kirsten Tielens23 april 2013 om 18:48

    Amai, hoe flink dat jullie de letter ' k ' en het woordje ' ik ' al kennen. Kom maar eens snel langs om alles te laten zien hé! Groetjes, Kirsten

    BeantwoordenVerwijderen