maandag 5 december 2011

schoenen beschilderen en duizend nieuwe ideeën

Deze voormiddag was Kristie niet in de klas. De kleuters waren tijdens de voormiddag bij Ann in de klas. Ze hebben daar gewerkt aan hun tekening voor Sinterklaas en ook aan de mooie rode slinger die in de speelzaal hangt.

Ik was op nascholing in Maaseik. Het ging over ontdekdozen en levend rekenen bij kleuters. Ik ben terug gekomen met duizend nieuwe ideeën die ik zeker en vast wil uitwerken in onze klas. Via ontdekdozen komen kinderen spelenderwijs in contact met taal en voorbereidend rekenen en dat kan ik alleen maar toejuichen.
De ontdekdozen worden allemaal met kosteloos materiaal gemaakt. Dus ben ik op zoek naar gekleurde doppen van flessen,kurken,knopen,veters,schoenen in verschillende maten,spiegels, alle soorten dozen (blik, plastic,glas,.. met bijpassende deksels),... Er gaat waarschijnlijk nog meer in gaan maar dat gaat afhangen van de input van de kleuters.
Hopelijk kunnen jullie me helpen zodat ik leuke en leerrijke ontdekdozen kan maken voor de kleuters :)

Namiddag waren we terug in de klas en hebben we oude schoenen een nieuwe look gegeven. We mochten ze beschilderen in alle kleuren die we zelf mooi vonden.
Morgen brengt Kristie allemaal wortels mee, of als je nog eentje over hebt bij je thuis mag je die ook meebrengen! Dan kunnen we onze schoen zetten als de Sint komt!
Arvid en Emre hadden vandaag ook nog een leuk spel meegebracht en dat hebben de andere kleuters gespeeld.

Sem had ook nog een heel leuk idee. Hij maakte een nieuw taakje voor op ons takenbord. Hij vond dat de boekentassen steeds slordig lagen en hij wilde er een taak van maken. Hij heeft zelf de tekening gemaakt! Goed idee Sem!

Niet vergeten morgen rode kleren aan te doen zodat de Sint, ook de mama's en papa's die komen kijken ;)










Geen opmerkingen:

Een reactie posten