Na de fotoronde had ik ook een mededeling. Ik had iets nieuw meegebracht, een splitser. We hebben het eens goed bekeken en m.b.v. knikkers gingen de kleuters op ontdekking naar wat dat nu precies is, een splitser... Ze konden er aantallen mee splitsen! Als ze er 5 knikkers door lieten vallen konden de verhoudingen altijd verschillen, 5 en 0 / 4 en 1 / 2 en 3 / ... Dat vonden ze heel interessant. Ik had ook een contractje voorzien, de kleuters hebben tijd t.e.m. vrijdag om allemaal de oefeningen met splitsen te maken. Verder mogen ze ook vrij ontdekken met de splitser.
Er werd ook gewerkt aan een grote puzzel, met de lego gespeeld, op het krijtbord getekend én ze speelden met de reken-/cijferspelletjes.
Ze speelden ook het telrij spelletje.
Maakten enkele tekeningen met sommetjes ;) hartje + 2 = lachend mannetje!
Knikkers natellen.
Aan welke kant vinden we de knikkers? En hoe veel?
Ons tutti-frutti fruit.
De zon die op de maan leek achter de wolken.
Lijnen en figuren natekenen op het krijtbord.
Spontaan een nieuw element aan het spel toevoegen. Na het rollen met de dobbelsteen, het correcte cijfer nemen en dan de pinnetjes pas plaatsen =) Leuk hé!
De grote puzzel.
Tot morgen allemaal, dan mogen we ons kapsel onder handen laten nemen door de dames uit het specialisatiejaar!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten